O czym powinniśmy wiedzieć?

Istnieją różne formaty banerów reklamowych. Powinniśmy wiedzieć, które z nich wybrać.

Formaty banerów

Banery statyczne wykorzystują obrazy statyczne. Zwykle powiązane są z witryną docelową. Po kliknięciu  banera użytkownik jest do niej przekierowywany.

Dynamiczne banery displayowe wykorzystują nowoczesne technologie. Możemy rozbudzić emocje u użytkowników. Dzięki dynamicznym kreacjom możemy stworzyć nietypowe i atrakcyjne reklamy. Jedną z zalet reklamy cyfrowej, a dokładniej oprogramowania, jest możliwość personalizacji przekazów marketingowych. Dzięki temu możemy dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Kreacje dynamiczne mogą uwzględniać dane o odbiorcach. Możemy tutaj wykorzystywać twórcze strategie. Wiadomości mogą być segmentowane według danej lokalizacji.

Google AdWords oferuje określony format video dla kampanii reklamowych. Mogą być wyświetlane w sieci cyfrowej Google i na platformach TrustView. Filmy możemy podzielić na dwa formaty. W TrueView In-Stream reklama jest odtwarzana w filmie. W TrueView Discovery, reklama składa się z miniatury naszego filmu, który jest wyświetlany z tekstem. Jej rozmiar jest zazwyczaj uzależniony od lokalizacji. Może być odtwarzany na YouTube lub kanale użytkownika.

Reklamy LightBox są interaktywnymi banerami. Użytkownicy mają do nich dostęp,  klikając lub najeżdżając na nie kursorem. Wtedy się rozwija i możemy zobaczyć film, czasami wyświetlany na całym ekranie.

Reklamy z animowanymi obrazami w postaci GIF-ów powinny trwać maksymalnie 30 sekund. Szybkość powinna wynosić mniej niż 5 FPS. Mogą być wyświetlane w sieci reklamowej Google.

Podstawowe wymagania

Pamiętajmy, że nasz baner pojawi się w jakimś miejscu na stronie internetowej i będzie konkurował z banerami innych firm. Dlatego postarajmy się, aby nasz baner był atrakcyjny i przyciągał uwagę.

Spróbujmy użyć atrakcyjnych zdjęć, które pasują do naszej firmy. Powinny odpowiednio wyglądać, by wzbudzić zainteresowanie użytkowników. Niech banery będą interaktywne. Dołączmy elementy, angażujące użytkownika i skłaniającego go do nawiązania interakcji z reklamą.

Dodajmy dźwięk i animację, które wyróżnią nasz baner spośród konkurencji. Dobrze wykorzystajmy dostępną przestrzeń. Pamiętajmy też, że mniej znaczy więcej. Starajmy się nie umieszczać w banerze zbyt wielu informacji. Nie mylmy nimi użytkownika. Przedstawiajmy tylko te informacje, które są niezbędne.

Bądźmy kreatywni. Zastanówmy się, co może przyciągnąć uwagę naszych odbiorców. Ciekawe elementy zawrzyjmy w naszym banerze. Wezwijmy do działania. Głównym celem banera jest przyciągnięcie uwagi użytkownika. Musimy dołączyć wezwanie do działania, zachęcające do kliknięcia, np. Więcej Informacji, Kliknij tutaj lub Kup teraz. To najczęściej stosowane przyciski.

Zawrzyjmy w banerze nazwę firmy. W ten sposób użytkownik połączy baner z naszą firmą. Musimy wiedzieć, że to my stworzyliśmy ten baner. Nie powinien mieć co do tego najmniejszych wątpliwości.

Przekazujmy najważniejsze informacje. Ze względu na ograniczoną przestrzeń reklamową, czasami może być nam trudno ująć najważniejsze aspekty marki. Dlatego powinniśmy wiedzieć, jak modyfikować i dostosowywać kluczowe informacje. Wtedy będziemy przekazywać krótkie wiadomości o potężnej mocy.

Powinniśmy też poczucie humoru. Może on przyciągnąć uwagę użytkowników. Zaskoczmy odbiorców zabawną frazą. W ten sposób nie tylko zwrócą na nią uwagę, ale jest szansa, że ją zapamiętają.

Powiążmy baner ze stroną docelową.  To ważny aspekt dobrego banera. Przycisk wezwania do działania powinien przekierowywać użytkownika do naszej strony docelowej. Powinna być zoptymalizowana pod kątem komputera i urządzeń mobilnych.

Zwróćmy też uwagę na kolory. Ich wykorzystanie w dużej mierze zależy od wizerunku marki. Najlepiej zbytnio nie ryzykować. Starajmy się znaleźć równowagę. W ten sposób wyróżnimy się od reszty.

Badania

Jest kilka rzeczy, które musimy zbadać, zanim przystąpić do projektowania banera. Przede wszystkim odpowiedzmy sobie na następujące pytania:

  1. W jakiej branży działa nasza firma?
  2. Jakie są trendy branżowe?
  3. Jak zachowuje się konkurencja marki?
  4. Jaka jest tożsamość marki?
  5. Gdzie ma być umieszczony baner?
  6. Dla kogo projektujemy? (grupa docelowa)

Musimy znać odpowiedzi na te wszystkie pytania, zanim zaczniemy projektować baner. W przeciwnym razie istnieje ryzyko, że będziemy musieli go stworzyć jeszcze raz. Źle zaprojektowany baner nie spodoba się grupie docelowej.

Plan

Po zakończeniu badań uporządkujmy swoje pomysły. Zróbmy listę rzeczy, które musimy wykonać, aby stworzyć skuteczny baner. Zwróćmy uwagę na jego rozmiar i ilość.

Zainteresujmy użytkowników swoją reklamą. Jeśli chcemy ich poprosić o kliknięcie, zainteresujmy ich ciekawą treścią i wezwijmy do działania. Nie twórzmy złych banerów. Z ich powodu użytkownik nie będzie miał pojęcia, o czym jest nasza reklama lub czego się od niego oczekuje.

Banery powinny dobrze się sprawdzać zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Nie koncentrujmy się tylko na liczbie kliknięć, ale nawiązaniu relacji z klientami.