Jak skutecznie pozycjonować sklep internetowy? Technologia rozwija się w zawrotnym tempie. Wraz z nią zmienia się nasz styl życia i sposób funkcjonowania w przestrzeni gospodarczej. Coraz chętniej przerzucamy swoją działalność do Internetu. Dowodzą temu statystyki. Wraz z pojawieniem się pandemii Sars-CoV19 beneficjentem ograniczania w swobodnym przemieszczaniu się stał się rynek e-commerce.
Planujesz założyć sklep internetowy, ale brak ci pomysłu jak się do tego zabrać? Chcesz skutecznie przyciągnąć uwagę klienta i wyrobić sobie określoną renomę wśród konsumentów? Kluczem do sukcesu jest właściwe podejście do pozycjonowania strony sklepu. W niniejszym artykule dowiesz się, na co zwrócić uwagę w procesie tworzenia swojej strony, aby była ona wysoko w rankingach Google.
Początki bywają trudne
Wyobraźmy sobie, że wpadasz na pomysł założenie strony internetowej sklepu, którego prowadzisz. To bardzo odważny krok i ma potencjał na dalszy rozwój. Terminem, z którym powinieneś się oswoić, jest konwersja. Co się pod nią kryje? Konwersja to nic innego jak przekucie czytelnika, odbiorcę treści w klienta. Internauta, który trafia na stronę twojego sklepu, analizuje pokrótce dane zawarte na stronie. Jeśli informacje znajdujące się na niej go zaciekawią, być może postanowi zamówić oferowany przez ciebie produkt. Zainteresowanie odbiorcy nie jest jednak procesem łatwym. Klient jest z natury bardzo kapryśny i zwraca uwagę na detale. Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś pomyśleć o właściwej platformie, na której funkcjonował będzie twój sklep. Dobór odpowiedniej platformy jest zadaniem najtrudniejszym, bo wymaga gruntownego przeanalizowania rozmaitych czynników. Miej na uwadze, że z biegiem czasu strona twojego sklepu będzie się rozwijać. W przypadku, gdy nie wiesz, jak się do tego zabrać zgłoś się do profesjonalistów z dziedziny SEO. Ich cenne uwagi mogą okazać się pomocne na początku drogi, jaką sobie obrałeś.
Ach, ten strukturalizm
Załóżmy, że krok pierwszy masz już za sobą. Pora na kolejny, a jest nim stworzenie odpowiedniej struktury kategorii, podkategorii i opisów produktów znajdujących się na stronie sklepu. Owa struktura powinna działać intuicyjnie. Zainteresowany, potencjalny klient musi wiedzieć gdzie znajdzie rowery, a gdzie akcesoria dla kolarzy. To oczywiście przykład, ale jakże obrazowy. Struktura powinna być hierarchiczna i działać na zasadzie rozgałęzionego drzewka. Jest to promowane przez roboty google’a.
Grunt to wiarygodność
Klient musi czuć się bezpiecznie na twojej stronie. Nie kupi niczego, co oferuje twój sklep, jeśli nie będzie miał pewności, czy dane przesyłane za pośrednictwem strony są zabezpieczone. W tym celu warto zaopatrzyć się w certyfikat SLL. Czym on jest i za co odpowiada? Wspomniany certyfikat SLL jest narzędziem, który decyduje o zabezpieczeniu danych. Rzecz nie lada istotna. Podstawą handlu jest zaufanie klienta, niezależnie od tego, czy sprzedajemy stacjonarnie, czy za pośrednictwem Internetu. Warto zaznaczyć, że jest to czynnik ważny na gruncie pozycjonowania. Google bierze pod uwagę, czy strony pojawiające się w wyszukiwarce zawierają certyfikat SLL.
Optymalizacja strony
Nie ma nic gorszego niż wolno wczytująca się strona. Użytkownikom sieci bardzo zależy na czasie i nie cierpią “lagów” kolokwialnie rzecz ujmując. Warto sprawdzić tempo działania strony. Jak wczytują się treści publikowane na łamach strony internetowej twojego biznesu? Jeśli strona działa wolno, warto wyszukać powód tego stanu rzeczy. Istnieją narzędzia, których wykorzystanie pomoże ci znaleźć źródła problemu i wyeliminować je. Godnym polecenia programem przeznaczonym do tego celu jest PageSpeed Insight.
Długi URL? Nie ten adres
Zwróć uwagę na adres swojej strony. Roboty google nie lubią długich, dziwnych adresów URL. Jeśli chcesz powalczyć o lepszy wynik w wyszukiwarce, zwróć uwagę na adres swojej strony. Niech będzie krótki i uwzględniający frazę kluczową. Ta uwaga tyczy się nie tylko adresu samej strony, ale umieszczonych na niej kategorii i podkategorii. Widząc przydługi, składający się z krzaczków i dziwnych symboli adres strony internetowej, klient nie potraktuje twego sklepu na poważnie.
Zadbaj o kontent
Czynnikiem wpływającym na wyniki pozycjonowania jest odpowiedni kontent. Co mamy na myśli? Wielu ludzi ocenia daną firmę na podstawie treści, która pojawia się na jej stronie. Mamy tu na myśli zdjęcia produktów i ich opisy. Tyczy się to również opisów kategorii i podkategorii. Dostrzegając treść sporządzaną w sposób urągający słownikowi języka polskiego, pisaną blokiem i zwyczajnie nudną, klient daruje sobie zakupy. Nie potraktuje cię poważnie. Z punktu widzenia zasad SEO zwróć uwagę na budowę zamieszczanych na stronie treści. Wyszukiwarka docenia ciekawe treści, które charakteryzują się określoną budową. Zamiast bloków tekstów, które zwyczajnie źle się czyta, postaw na nagłówki i śródnagłówki (H1, H2, H3). Poprawnie skomponowany tekst musi cechować się również właściwym doborem słów kluczowych. Frazy kluczowe, i to musisz wiedzieć na wstępie, są rdzeniem pozycjonowania. Bez trafnego wyboru fraz ani rusz. Powszechnie wykorzystuje się frazy zawierające długi ogon. Co kryje się pod tym terminem? Długi ogon są to długie, acz proste frazy, które imitują pytania stawiane przez potencjalnych klientów. Narzędziem potrzebnym do researchu jest Ubursuggest, Google Ads oraz Senuto. Kontent jest niezwykle ważny z punktu widzenia pozycjonowania. Unikatowość to bezwzględny warunek uznania przez roboty google’a twojej strony za godną wypchnięcia wyżej w rankingach wyszukiwarki. Z tego też powodu niedopuszczalne jest powielanie treści z innych stron internetowych. Profesjonalnie, zjawisko to znane jest jako double content i jest karane przez wyszukiwarkę. Unikatowa, przyciągająca treść to połowa sukcesu. Dobry kontent to również dobrze przemyślana reklama. Nie bez powodu mówi się, że ta jest dźwignią handlu. Stwórz bloga firmowego, na którym umieszczać będziesz fascynujące, przyciągające uwagę treści i linkuj frazy kluczowe na adres twojego sklepu. Dzięki temu wyżej wypozycjonujesz stronę swojego sklepu w wyszukiwarce i przyczynisz się do zwiększenia konwersji.