Reklama komercyjna co to – reklama taka stanowi jeden z najważniejszych elementów odniesienia korzyści finansowej. Takie stwierdzenie jest w dodatku prawdą niezależnie od tego, jakie przedsiębiorstwo analizujemy (oczywiście z bardzo drobnymi wyjątkami). Niezależnie również od sektora, w którym działa dana firma. Istnieje wiele form reklamy komercyjnej i nie jest to pojęcie znane ludzkości od wczoraj. Czym jest jednak reklama komercyjna?
Istnieje wiele wariantów, podobnie jak duża jest ilość definicji. W ramach tego artykułu spróbujemy odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań. Odpowiedź na powyższe pytanie będzie głównym tematem wokół, którego będziemy krążyć. Jednocześnie uzyskamy dodatkowe informacje co do formy, które bywają skuteczne czy kilku podstawowych zasad.
Czym jest reklama komercyjna?
Podstawowy podział rozróżnia reklamę komercyjną i społeczną, a w ramach tego artykułu będziemy zajmować się tą pierwszą. Czym ona jest? Jest to promocja produktu, pewnego rodzaju perswazja, której celem jest przekonanie odbiorcy do zakupu jakiegoś towaru lub skorzystania z pewnej usługi. Najczęściej jest stosowana wobec nowych produktów wyprodukowanych przez daną firmę. Dotyczy również przedmiotów, które wyróżniają się dużą szansą powodzenia marketingowego. Możemy powiedzieć, że celem analizowanego zagadnienia jest promocja, utrwalenie w świadomości odbiorców, zachęcenie do wykonania pewnej czynności. Efektem jest odniesienie sukcesu ekonomicznego.
Reklama komercyjna – pokonanie odległości, czyli docieranie do osób w dowolnym miejscu
Analizowana promocja jest znana człowiekowi od bardzo dawna, a przez lata ewoluują jej formy. Jeśli chcemy wskazać najciekawsze z nich, musimy rozpocząć od skali, z którą chcemy rozprzestrzeniać informacje o danym produkcie. Ogromne koncerny wykorzystuję inne źródła dotarcia do klienta niż malutkie przedsiębiorstwa. W pierwszym przypadku mowa o kampaniach reklamowych, które pochłaniają setki milionów dolarów, a ich celem jest dotarcie do większości ludzi na świecie. Skala takiego zjawiska sprawia, że informacja jest rozprzestrzeniana po ogromnych terenach. Często w kampaniach reklamowych biorą udział znani ludzie, którzy wydają się gwarancją jakości produktu. Z drugiej strony chcemy oglądać znajome twarze w telewizji czy na billboardach, a tym samym ciekawość sprawi, że mimochodem zapoznamy się również z samym produktem. Sytuacja wygląda całkowicie inaczej w przypadku małych przedsiębiorstw. Nie ma różnicy w kwestii wagi samej reklamy. Nadal jest ona niezbędna do tego, żeby się rozwijać i jest pewna granica, której nie da się przekroczyć bez zapewnienia odpowiedniego marketingu. Oczywiście drobna firma nie ma środków finansowych do tego, żeby przeprowadzać wielkie kampanie reklamowe czy korzystać z popularności telewizji. Pozycjonowanie w Internecie nie jest już tak oczywiste, ale założenie profilu na portalach społecznościowych jest bezpłatne, a może sprowadzić uwagę jakiegoś klienta na naszą usługę. Gazeta i radio nie są już tak popularne jak kiedyś, ale nadal mają swoich odbiorców. Przede wszystkim są to ludzie starsi, co można wykorzystać do skierowania pewnych produktów w ich stronę.
Reklama w miejscu działania przedsiębiorstwa
Pamiętajmy, że nasz lokal nie powinien zostać pominięty niezauważony. Nie jest łatwo zwrócić uwagę przy wszechobecności banerów, kolorów i kształtów, które zwracają uwagę. Powinniśmy dobrać elementy, które będą dobrze współgrały z oferowanymi usługami. Reklamy świetlne zazwyczaj sprawdzają się lepiej niż standardowe bilboardy. Odznaczają się one wśród konkurencyjnych informacji i dzięki temu mogą zyskać uwagę. Oczywiście ważne jest to, żeby potrafić się odznaczyć. Jeśli w okolicy jest mniej tego typu promocji, będzie nam łatwiej wywalczyć te kilka sekund, które mogą być kluczowe dla odniesienia przez nas korzyści. Kasetony świetlne to również ciekawe rozwiązania, które mogą sprawić, że człowiek wejdzie z ulicy do naszego lokalu. To również pomaga tym, którzy po prostu chcą zlokalizować nasz obiekt. Kasetony powinny być dobrane zgodnie ze standardami, które reprezentujemy. Co to oznacza, jakie powinny one być? Jeśli chcemy, żeby nasza usługa kojarzyła się z elegancją, powinniśmy postawić na delikatne barwy i nieagresywne kształty. Inaczej wygląda sytuacja, jeśli po prostu chcemy zwrócić uwagę. Nie próbujemy wtedy przekonać osób, które szukają właśnie tego rodzaju usługi, ale chcemy powalczyć o każdego przechodnia. Nie zawsze jest to optymalne rozwiązanie, ale w niektórych sytuacjach okazuje się najskuteczniejsze.
Sprawdź koniecznie:
Podsumowanie
Reklama komercyjna stanowi tę formę prowadzenia działalności, która jest niezbędna do odniesienia sukcesu. Istnieje wiele definicji, ale najważniejsze jest zwrócenie uwagi odbiorcy i przekonanie go do zakupu promowanego produktu lub usługi. Same formy prowadzenia tego typu marketingu mogą być zróżnicowane i zależne choćby od efektu, który chcemy osiągnąć. Jest również wiele źródeł przekazu, a ich dobór zależy nie tylko od ilości pieniędzy, które chcemy przeznaczyć, ale również od społeczności, do której chcemy dotrzeć.